puckvermeer.reismee.nl

Feestdagen

Hallo Allemaal,

Gelukkig nieuw jaar!! Ik was vanochtend om acht uur al wakker, omdat we de schuur en het erf moesten opruimen. We hadden gister namelijk een nieuwjaarsfeest bij ons in de schuur. Gelukkig sneeuwde het ook nog is dus ik heb lekker blikjes en flesjes opgeraapt in de sneeuw. Een heerlijk fris begin van 2020. Het feestje was echt super leuk. Er was ongeveer 40 man en het was echt heel gezellig. Er was niet echt veel vuurwerk en het was al redelijk vroeg afgelopen dus ik had niet echt een super nieuw jaars gevoel, maar dat maakt verder ook niet uit. Scott vroeg of ik de nieuwjaarsduik ga doen hier in de Oceaan, die echt mega koud is, maar die sla ik even over. Ze noemen dat hier de ‘polar bear dip’.

Het was ook echt heel gek dat nieuw jaar in Nederland 5 uur eerder was dan hier. Natuurlijk wist ik dat wel, maar het was hier 7 uur en bij jullie 12 uur en het is dan heel gek dat jullie al het nieuwe jaar ingingen en ik me aan het klaar maken was voor de avond. Ik heb natuurlijk wel even afgeteld tot 7 uur.

Ik heb nu kerstvakantie en het is echt heel gek om niet te werken. Al m’n vrienden en m’n zussen werken wel gewoon dus er is ook niet zo heel veel te doen. Gelukkig zijn er nog andere uitwisselingsstudenten die ook geen baan hebben dus daar spreek ik heel veel mee af. Ik voel met net weer 12 zonder baan, elke dag uitslapen en logeerpartijtjes met vriendinnen. Het woord logeerpartijtjes ga ik ook nooit meer gebruiken.

De feestdagen zaten gelukkig ook in deze vakantie dus dat waren wel hele gezellige dagen.

Kerstavond zijn we met het gezin thuisgebleven en hebben we een soort vissoep gegeten. Hier is het heel gebruikelijk om met kerst vissoep te eten. Cathy had de soep gemaakt. Er zat van alles in en ik heb er aardig veel van op. We hebben deze avond ook de nieuwe ‘Just Dance’ gekregen (een dansspel voor de Wii) dus we hebben de rest van de avond lekker gedanst. Leuk feitje, ik heb elk liedje gewonnen. Verder schep ik niet graag op hoor ;).

Kerstochtend kwamen de ouders en de broer van Scott en zijn gezin langs en hebben we alle cadeautjes uitgepakt. Ik heb leuke cadeaus gekregen en wat nieuw was voor mij was de stocking. Ik denk dat veel mensen het wel weten, maar een stocking is een hele grote kerstsok. De stocking werd gevuld door Scott en Cathy en het is gebruikelijk dat er allemaal cadeautjes in zitten die niet per sé leuk, maar wel heel handig zijn.  Er zaten bijvoorbeeld sokken, wanten en scheermesjes in, maar ook kauwgom, tandpasta en watjes. Ik vond het wel heel grappig dat we dit kregen, maar ik snap niet zo goed het doel ervan. Dat heb je natuurlijk vaker met oude tradities.

In de avond hadden we een groot kalkoendiner bij een oom thuis. Het was allemaal heeeel lekker. Na het diner bleef Sofia bij mij slapen. Tweede kerstdag oftewel ‘Boxing Day’ is hier echt totaal geen ding. We hebben op deze dag ook niets bijzonders gedaan. Veel mensen dachten dat kerst hier heel uitgebreid gevierd werd, maar dat valt eigenlijk wel mee. Met cadeautjes pakt iedereen wel echt uit (leuke woordgrap) en iedereen versiert z’n huis heel erg, maar verder is het gewoon net als in Nederland langs familie en veel eten.

Een paar weken geleden hebben we met het gezin trouwens de kerstboom uitgezocht. We gingen naar een kerstboomboerderij (ja zo noemen ze het) om een kerstboom uit te zoeken. Het motto was hoe groter hoe beter , in het Engels natuurlijk, want ze kunnen geen Nederlands. Het was een gebied van 40 hectare waar allemaal kerstbomen groeien. We splitsen op in twee groepen en gingen op zoek naar de perfecte boom. In het midden van het terrein staat een hele grote boom die anders is dan de andere en die noemen ze de ‘Madagascar’ boom. Na een uur belden we elkaar op en zeiden we waar we ons ten opzichte van de Madagascar boom bevonden. Toen gingen we elkaars boom bekijken en hebben we de perfecte boom gekozen. Er komt dan een man langs met een kettingzaag en die zaagt de boom voor je om en neemt hem mee op een aanhanger. Daarna ging de boom in de achterbak van de truck en mee naar huis. De boom is echt enorm. Ik heb er lichtjes en ballen in gedaan en dat was een heel karwei. Ik heb ook de rest van het huis versierd met Alana.

De afgelopen weken waren heel leuk en ik zei elke keer dat de tijd vliegt, maar nu gaat het echt als een speer. Fleur is vorig jaar ook 5 maanden weggeweest en die zei al dat de tweede helft nog veel sneller gaat dan de eerste en dat is bij mij ook zeker het geval. Ik ben weer naar veel ijshockeywedstrijden geweest, zelf wat basketbal- en voetbalwedstrijden gespeeld, twee feesten gehad en veel met vrienden afgesproken. Op school was het ook heel gezellig. De leerlingenvereniging heeft elke dag leuke dingen georganiseerd in de kerstsferen. We hadden één dag zelfs een heel kalkoendiner in de pauze. School is nog een paar keer afgelast door sneeuwstormen. Er was ook een ‘grad-social’ in de kerstsferen en ik heb met mijn vriendinnen een gezellig kalkoendiner gehad bij iemand thuis. Inderdaad veel kalkoen de afgelopen weken en zo lekker vind ik het niet eens! Met genoeg gravy (soort jus) en cranberrysaus krijg ik het wel naar binnen.

Ik ben de afgelopen weken ook een weekendje naar Yarmouth geweest voor basketbal. We hadden een toernooi en we waren maar met z’n zessen (er staan 5 mensen op het veld) dus ik heb heel veel gespeeld. Het is zo’n vermoeiende sport echt niet normaal. Dit weekend ga ik naar Springhill voor een ander toernooi en daar heb ik weer helemaal zin in. Iemand vroeg wie er dan voor het hotel betaalt en dat doet de school. Middenin januari is er nog een ander toernooi in Amherst. Leuk dat ik al die plaatsnamen zeg die jullie helemaal niet kennen. Er zijn inderdaad veel toernooien, maar dat vind ik helemaal niet erg. Het is heel gezellig met het team en we slapen lekker in een hotel dus ik klaag zeker niet.

Ik heb nog maar 1 maand te gaan hier met daarin twee weekendjes weg, mijn verjaardag, een dagje skiën met de uitwisselingsstudenten en een paar basketbalwedstrijden dus deze maand zal ook niet langzaam gaan. Natuurlijk heb ik zin om iedereen weer te zien, maar ik wil hier ook niet weg.

Ik ga nu lekker een dutje doen en vanavond is er een pizza party bij oma thuis en ik kan wel een lekkere pizza gebruiken.

Misschien was dit mijn laatste blog en misschien niet. Jullie zien het vanzelf! Wat spannend zeg!

Succes met de goede voornemens!

Kussss Puck

Marieke van Staalduinen

Gelukkig nieuwjaar Puck en nog veel plezier daar😘