puckvermeer.reismee.nl

5 december

Hallo allemaal,

Mijn laatste blog is alweer een tijdje geleden, maar ik heb het tegenwoordig heel druk. Ik zit nu natuurlijk bij het basketbalteam en dat is blijkbaar nogal serieus. Ik heb 3x in de week training op maandag, dinsdag en donderdag en elke woensdag hebben we een wedstrijd. Ik vind het wel leuk dat we zoveel training hebben, want ik merk wel dat ik snel beter wordt. De eerste wedstrijd had ik een zere kont, omdat ik zo lang om de bank zat. Dat is natuurlijk geen goed teken. Gister hadden we een wedstrijd en toen heb ik meer dan de helft gespeeld en mijn eerste basket gescoord dus dat klinkt al een stuk beter. Vorige week speelde we tegen Digby en die school had al 8 jaar geen wedstrijd gewonnen. Je raadt het al, na 8 jaar waren wij het eerste team dat van Digby heeft verloren. Heel erg genânt kan ik je vertellen. Gelukkig komt er na regen zonneschijn, want gister kregen we de kans om revanche te nemen op Digby. Ik heb veel minuten gemaakt, mijn eerste basket gescoord en we hebben Digby verslagen met meer punten verschil dan dat zij ons hebben verslagen. Gelukkig maar.

Afgelopen weekend hadden we het jaarlijkse basketbaltoernooi op onze school en dat was een groot succes. We hebben de 3e plek gehaald dus dat was wel heel leuk. Het toernooi werd op onze school gehouden dus ons team moest veel helpen om onze eigen wedstrijden heen. Ik heb bij een paar wedstrijden de klok en de score gedaan. Bij de eerste wedstrijd had ik geen idee wat ik moest doen en inmiddels gaat het zo goed dat ze mij steeds vragen om de klok en de score bij de jongenswedstrijden te doen. Ze zeiden steeds; wow you are really good at it, internationals are so smart. Ik kan je vertellen dat het echt niet moeilijk is en dat iedereen dat kan. Het enige ding is dat je een paar dingen tegelijk moet doen. Je hebt een knop die klok aan en uit kan zetten dus je moet opletten wanneer het spel stopt bijv. bij een overtreding en dan zet je de klok uit. Als het spel weer verder gaat zet je de klok weer aan. De andere taak is punten invoeren als een team scoort en even opletten of het een twee- of driepunter is, maar dat laat de scheids weten. Je moet ook even opletten als de coaches willen wisselen, want dan moet je de buzzer even af laten gaan zodat de scheidsrechter het weet en je moet de time-outs en rust timen. Na 2 minuten ben je er aan gewend en iedereen kan het, maar ik vind het wel grappig dat ze doen alsof het heel moeilijk is. Ik had vanavond een wedstrijd van de jongens op de planning staan, maar die is helaas afgelast.

We doen ook veel activiteiten om geld op te halen voor het team. Afgelopen twee zondagen heb ik heel de dag op een groot kerstfeest geholpen voor het bedrijf Michelin. Alle werknemers hebben dan een groot feest om ze te bedanken dat ze daar werken en ik heb heel de dag geholpen met spellen voor de kinderen en eten serveren enz.

Vanavond is er ook weer een fundraiser en deze keer gaan we iets met kerstversiering doen.

Aankomend weekend staat er weer een toernooi op de planning. We spelen in Yarmouth, dat is twee uur rijden. We slapen met het team in een hotel en hebben een aantal wedstrijden verspreid over het weekend. Hier heb ik wel veel zin in.

Mijn leven bestaat nu dus voornamelijk uit school en basketball. Verder doe ik ook genoeg andere leuke dingen. Vorige week zijn we met alle internationals naar de hoofdstad, Halifax geweest. We gingen eerst naar een heel groot winkelcentrum. Het was echt heeeel mooi. Het was al helemaal versierd in de kerstsferen en er waren echt heel veel winkels, gelukkig ook veel bekende winkels voor mij zoals H&M, Zara, Hollister, Levi’s en Michael Kors. Niet dat ik bij Michael Kors geshopt heb natuurlijk. Na het shoppen gingen we naar een ijshockeywedstrijd. Het was in een arena waar ongeveer 10.000 man in kan en er was heel veel sfeer. Het was heel leuk om dat mee te maken. We gingen met een gele schoolbus naar Halifax. Op de heenweg was dat helemaal leuk, maar op de terugweg was het aardig krap, omdat iedereen zoveel geshopt had.

Verder spreek ik vaak met mijn vriendinnen uit Spanje en Chili, Sofia en Isidora, af.Het is wel leuk om meer over hun families en gewoontes te weten. In Chili is het nu bijvoorbeeld zomervakantie en zij vieren dus altijd kerst in de zomer. Dat is wel gek om te bedenken.

We gaan steeds vaker schaatsen. De host vader van Isidora was vroeger ijshockey coach, dus hij nam het heel serieus toen we zeiden dat we beter willen leren schaatsen. Inmiddels kunnen we de crossover en we zijn nu aan het leren om achteruit te schaatsen.

Verder heb ik deze maand heel veel Sinterklaas snoepgoed opgestuurd gekregen. Hier was ik echt heel blij mee, dus heel erg bedankt ;). Nu komt de kerst er aan dus dat is ook wel heel leuk. Deze maand is er op school elke dag wel een themadag i.v.m. kerst. Kerst wordt hier best wel groot versierd. Sommige huizen hebben echt heel veel versieringen.  Verder is een kerstboom uitzoeken ook wel een groot ding. Je hoeft hier niet naar de Praxis voor je boom, maar je duikt het bos in om de perfecte boom uit te zoeken. Aan onze weg is een grote boerderij en de mensen die daar wonen organiseren ieder jaar een evenement waar iedereen zijn kerstboom kan komen uitzoeken. Wij gaan dat binnenkort doen.

Het sneeuwt en vriest nu bijna heel de tijd en als er een grote sneeuwbui is of de wegen zijn heel glad dan wordt de school afgelast. We hebben nu twee van die dagen gehad. Je hebt dan ineens middenin de week een dag vrij. Mijn zussen en ik slapen dan uit en kijken heel de dag Netflix. Aan deze dagen kan ik zeker wel wennen.

Op school gaat alles goed. Ik haal nog steeds goede cijfers en met mijn Engels gaat het ook heel goed. Ik heb nu steeds vaker dat ik Nederlandse woorden vergeet. Ik kon bijvoorbeeld het woord scheids echt niet meer bedenken en dat komt omdat je hier alleen maar over de ‘ref’ praat dus dat zit dan heel erg in je systeem.

De tijd gaat nog steeds super snel. We hebben nog twee weken school met veel kerstactiviteiten en dan hebben we twee weken kerstvakantie. Het zal wel heel raar zijn om niet te werken in de kerstvakantie, maar ik denk dat ik er wel aan kan wennen :). Na de kerstvakantie ben ik hier nog maar een maand. In die maand ben ik jarig en hebben we examens. Ik wil nog niet aan mijn vertrek denken eigenlijk, maar het komt steeds dichterbij.

Mijn telefoon is trouwens overleden en ik heb nu een nieuwe. Ik ben al mijn foto’s kwijtgeraakt en ook veel appgesprekken. Als je mij een keer een Appje hebt gestuurd en ik heb niet gereageerd dan komt dat doordat ik toen precies van telefoon aan het wisselen was. Ik heb ook nog een tijdje een leentelefoon gehad dus het was erg verwarrend allemaal.

Ik kan deze keer dus helaas niet zo veel foto’s toevoegen.

Ik spreek jullie weer

Puck

Tante Aly

Wat weer een heerlijk schrijven van je , je zal het straks missen als je weer in s’Gravenzande bent....... maar nu nog maar genieten van wat je allemaal doet .
En wat ben je fanatiek in de sport 💪💪 kun je ze straks thuis een poepie laten ruiken 😂
Wij hebben gister avond, de verjaardag van de goede Sint gevierd, bij walter en Frederiek, was heel gezellig, ook Walters moeder was er , eerst samen stamppot boerenkool gegeten ( lekker 😋)
Kennen ze dat bij jullie ook stamppotten ??
Een gebons op de deur , Fenne kreeg gelijk buikpijn , het is ook wel raar , dat die pieten op de deur bonzen , en dat er dan zo maar heeeeel veeeel kadootjes liggen .....maar de buikpijn was snel over , kreeg ze daar toch hele mooie paard rijlaarzen , ze sprong een gat in de lucht 😅 dat ie dat weet dat ik die zo graag wou .....
Mees doet aan fietscross, en die kreeg , twee hele grote spring dingen ( wat zo schuin om hoog gaat , en waar ze dan vanaf springen) ook hij was super blij , en ook wij werden allemaal heerlijk verwend met van alles !!
Het weer is hier niets aan , allemaal regen 😝 dat ben je zo zat 🤓
Oom Albert heeft afgelopen dinsdag de laatste bestraling gehad , is nu al 20 x geweest, en heeft tot nu toe geen last , gelukkig maar!!! Begin febr horen we meer , dan weer even kijken hoe de bloed waarden dan zijn , afwachten.....

Arnold - Jolein en Levi , Anouk en Luca gaan morgen naar de B & B
Ook Martijn - Judith ,Twan en Marith gaan , zal wel weer een vrolijke boel worden daar 😅

Puck , stop ermee , veel lees plezier, en een gezellig weekend 😘😘