puckvermeer.reismee.nl

Weekend New Brunswick

Hallo allemaal,

Ik zit nu in de auto onderweg naar huis. Afgelopen weekend zijn we met het ijshockeyteam van Lilly en Alana een weekendje weg geweest. Heel het team verbleef in een hotel in New Brunswick. New Brunswick is een andere provincie en we zitten net over de grens met Nova Scotia en dat is al 3 uur rijden.

Het hockeyteam had drie wedstrijden dit weekend. De rest van de tijd hebben we geluncht, geshopt en zijn we uit eten gegaan. Het was heel gezellig met alle meiden. Ik zou eigenlijk bij Scott en Cathy op de kamer slapen, maar we hebben in Alana’s kamer twee bedden aan elkaar geschoven zodat ik daar kon blijven slapen. Het was een druk en gezellig weekend.

Er komt nu een heel dramatisch verhaal, dus je kan dit stuk ook overslaan :).

Ik was heel blij dat we een weekendje weg gingen. Ik had gelukkig een beetje afleiding, want dit weekend was wel een heel leuk weekend in Nederland. Zoals iedereen wel weet was dit weekend de bruiloft van Perry en Renee. Ik heb hier de afgelopen 2,5 maand elke dag wel aan gedacht.

Donderdag was de ceremonie en dat heb ik gelukkig kunnen volgen via FaceTime. Na een hele discussie met mijn directeur mocht ik een les missen en FaceTimen in de bibliotheek van de school. Het was wel heel genânt als er iemand binnenkwam en mij zag huilen achter mijn telefoon. Jaa ik heb aardig wat tranen gelaten :). Mijn vader heeft alles kunnen filmen en ik kon alles goed verstaan. Toen mijn vader ophing had ik het wel heel moeilijk. Ik dacht echt wat doe ik hier in Canada. Ik wilde zo zo zo zo graag bij de bruiloft zijn. Vrijdag heb ik ook de kerkdienst gevolgd via FaceTime. Ik was naar mijn opa en oma gegaan, omdat zij goede wifi hebben. Ik kon de kerkdienst helaas wat minder goed verstaan, maar ik heb het grootste deel wel meegekregen. Ik vond de bruiloft echt heel mooi en er zat ook lekker wat humor in. Na het FaceTimen gingen we gelijk rijden naar New Brunswick en ik heb heel de tijd wel aan de bruiloft gedacht. Het hele weekend heb ik er eigenlijk wel aan gedacht. Dit was dus wel een moeilijk weekend, maar dat had ik ook wel verwacht.

Nu is het wel tijd om over iets leuks te vertellen. Vorige week zondag vierde Lilly en Alana hun verjaardag in de schuur. We hadden maandag geen school vanwege Remembrance day, een soort van dodenherdenking en bevrijdingsdag in één. Lilly en ik hebben zaterdag lichten en boxen gehuurd en heel de schuur opgeruimd en aangekleed. Die avond hadden we alvast een voorproefje van het feest met wat goede vrienden om de boxen en lichten te testen. Zondag was het dan eindelijk zo ver. Er kwamen rond de 100 vrienden en de meeste ken ik wel. Het was echt super leuk en gezellig. Iedereen was lekker aan het dansen en er was echt een leuke sfeer.

Vorige week vrijdag is ook de eerste sneeuw gevallen. Het was echt goeie sneeuw en het was echt heel mooi. Natuurlijk heb ik sneeuw al vaker gezien, maar we hebben hier een hele grote tuin met heel veel bomen en het was gewoon leuk om alles onder de sneeuw te zien. Inmiddels is de sneeuw weer weg, maar het gaat aankomende week weer sneeuwen. Het is nu wel echt koud hier met temperaturen van -7 overdag. Iedereen zegt dat het in december en januari echt koud gaat worden met temperaturen van -25, dus ik ben benieuwd hoe ik dat ga overleven.

Ik heb inmiddels twee indoor voetbalwedstrijden gehad en ik heb een heel leuk team. We spelen elke maandagvond en het is heel gezellig gelukkig. Ik zit nu ook in het basketballteam van de school. Ik vind het wel een hele leuke sport, maar ik heb het elke keer zo snel heet. Ik sport liever buiten, maar daar is het nou eenmaal veel te koud voor. Ik heb aankomende week mijn eerste basketballwedstrijd en daar ben ik echt heel bang voor.

Volgende week zaterdag gaan we met de international students naar Halifax, om te shoppen en naar een echte grote hockeywedstrijd te gaan. Hier heb ik echt heel veel zin in. Ik ben inmiddels echt heel goed bevriend geraakt met 3 andere internationals en met z’n vieren doen we heel veel samen en zij gaan dus ook mee naar Halifax.

Ik vond het heel lief dat zoveel mensen dit weekend appte hoe het ging i.v.m. de bruiloft. Ik heb tegen iedereen wel gezegd dat het een heel moeilijk weekend was, maar dat komt natuurlijk ook weer goed.

Ik zit nu op de helft van mijn tijd hier en ik heb er helemaal zin in om er een hele leuke tweede helft van te maken.

Ik spreek jullie snel weer

Kusssss Puck

Oom Albert

Heb het verslag gelezen,ja de trouwerij heb je dank zij de techniek deels goed kunnen volgen,maar zo te lezen ben jij een dame die van wanten weet .Je bent actief bezig met de toekomst die voor je ligt .Het thuisfront geeft jou de goede steun om ook dit naar behoren te kunnen uitvoeren.Wat dat betreft ben jij een gezegend mens.Puck zet hem op en de groeten uut Pesse 👍

Tante Aly

Wat een verhaal weer puck , heel leuk om te lezen, wat je allemaal mee maakt 😅 logisch dat het heeeeel jammer was dat je er niet bij kon zijn , maar toch leuk dat dat allemaa kan , zover weg , en dan toch dichtbij 😊 wij zijn vrijdag morgen naar walter en frederiek gegaan , hebben daar geluncht , en om half 1 in de auto naar ter Heijde , tijd genoeg dus !!
Maar oh wee , allemaal files...... je moeder schreef, laat de kerkdeur wel op een kier staan 😅 maar kwart voor drie stonden we op het plein voor de kerk , dus net op tijd 👍
Mooie dienst , maar dat heb je mee gekregen 😊
Wij gingen daarna met nog vele naar de B&B , was heel gezellig. Frederiek & Walter sliepen in een hotel , in de buurt , daar hebben wij samen lekker gegeten , daarna naar de Cultuur Schuur , wat een feest , heel gezellig, en heel druk . Verder kon je naar een ander gedeelte, wat niet verwarmd was , daar heb ik Pauline van Sem leren kennen, was erg gezellig, ze kan heerlijk kletsen , leuk hoor , past wel in de familie 😅
Tegen 1 uur , hebben we walter & frederiek naar het hotel gebracht, en wij naar de Rijnweg , wij sliepen op de kamer met de twee losse bedden, Albert lag al , ik zei , weet je wat , ga bij menka logeren 😅 dus zeg Menk mag ik bij je slapen 🤣🤣🤣 lachen 😂

Puck , geniet van m’n verhaal , liefs xxx