puckvermeer.reismee.nl

Twee maanden in Canada!

Hallo Allemaal,

Ik ben hier al twee maanden! Het is een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven en ik heb nu een tussenuur dus ik dacht laat ik weer eens wat schrijven.

Het gaat heel goed met mij. Ik ben nu echt deel van het leven hier en ik voel me niet echt meer een ‘internationale student’. Het leven gaat hier zijn gangetje. Ik ga elke dag naar school en school is hier echt leuk doordat ik niet echt wat hoef te doen en met veel vrienden in de les zit. Ik vind school totaal niet moeilijk hier. Ik kan het Engels helemaal volgen en de stof is ook niet zo moeilijk, gelukkig maar.

Deze hele maand stond in het teken van Halloween. Vanaf 1 oktober werden alle huizen al versierd en de hele maand waren er verschillende activiteiten. Op school waren er verschillende dingen te doen tijdens de pauzes zoals: pompoen verven, zo snel mogelijk een pompoentaart eten, halloweenkaraoke enz. Er was ook een halloweenschoolfeest met halloweenthema en voor alle examenleerlingen was er een ‘grad-social’ met halloween thema. Een ‘grad-social’ is een avond op school waar ze spellen doen. Nu was er bijv een escaperoom met halloweenthema in de school en andere kleine spellen. Het was heel gezellig, omdat al mijn vrienden examenleerlingen zijn en iedereen doet fanatiek mee.

Ik heb ook drie grote halloweenfeesten gehad. Je krijgt dan een adres doorgestuurd en dan kan je naar het feest komen. Het was steeds in iemands huis en er komen rond de 200 jongeren op af. Heel het huis staat vol met jongeren en het is eigenlijk wachten tot de politie komt om het feest af te kappen. Het was heel leuk om een paar van die echte huisfeesten mee te maken.

Voetbal is nu afgelopen. We waren op een goede plek in de poule geeïndigt, waardoor we naar de ‘regionals’ mochten. Bij de regionals hadden we 1 wedstrijd gewonnen en 2 verloren, waardoor we helaas niet door waren naar de provincials. Ik heb me ingeschreven voor ‘indoor voetbal’ dus dat ga ik in de winter doen. Het is een heel mooi overdekt kunstgrasveld dus ik heb wel veel zin om daar te gaan voetballen. Lilly en Alana spelen geen indoor voetbal, want zij spelen ijshockey heel de winter.

Het ijshockey seizoen is nu begonnen voor de scholen en dat vind ik heel leuk. Ijshockey is hier de allerbelangrijkste sport dus als er een wedstrijd is gaat heel de school er naartoe om aan te moedigen. De jongens van het ijshockeyteam moeten op de dag van een wedstrijd in pak naar school. Dat vond ik wel heel bizar de eerste keer dat ik dat zag.

De teams spelen vaak in een rank die nog niet zo oud is, dus die is niet zo koud. Soms spelen ze in een rank in Kingston en dat is wel een hele oude rank. Het is zo mega koud in die rank, dat je je echt met handschoenen, sjaals, mutsen en winterjassen moet bepakken om een wedstrijd te kijken.

We hadden een paar weken geleden een brandoefening en daarnaast ook een ‘lockdown’ oefening. Bij een lockdown moeten wij ons allemaal verstoppen in het lokaal. Dit is voor als er iemand de school komt beschieten, wat helaas gebeurt in Amerika en Canada. Het was wel bizar om dat te oefenen, want dat doen we in Nederland natuurlijk niet.

De verkiezingen waren hier in volle gang en ik vond het wel interessant om dat te volgen. Het werkt best wel hetzelfde als in Nederland. We deden op school de verkiezingen na en we mochten allemaal stemmen. Inmiddels zijn de echte verkiezingen ook geweest en voor degene die het willen weten Justin Trudeau (liberalen) heeft gewonnen, maar hij heeft niet genoeg zetels voor een meerderheid.

Een paar weken hadden we thanksgiving, maar dat was eigenlijk niet zo’n big deal. We hebben met heel de familie gegeten en dat was wel heel gezellig. Verder hoefde niemand op maandag te werken of naar school dus dat was ook wel lekker. Er was heel de dag een friends-marathon op tv, dus dat heb ik heel de dag gekeken. Sindsdien ben ik helemaal fan van de serie dus ik ben nu alle afleveringen aan het kijken.

Met de andere internationale leerlingen is het ook heel gezellig. We hadden pas een ‘potluck’ waarbij iedereen iets te eten mee moest nemen van hun eigen land. Ik heb pannenkoeken gebakken. De school vraagt ons ook regelmatig om iets over ons land te vertellen aan leerlingen uit andere klassen. Dit zijn altijd wel jonge kinderen en die zijn heel geïnteresseerd dus dat is wel leuk om te doen. De cafetaria gaat misschien een keer Nederlandse pannenkoeken maken en dan staat heel die dag in het teken van Nederland en dan draaien ze ook ons volkslied. Iedereen moest recepten inleveren zodat alle landen aan bod komen in de cafetaria. We hebben leerlingen uit 9 verschillende landen dus ik ben benieuwd of dat gaat lukken.

Het is nu herfst en dat is hier echt heel mooi. Er zijn net als in Nederland gewoon allemaal bomen met verschillende kleuren, maar omdat er zoveel bomen zijn maakt dat het echt heel mooi. Het is hier ook een ding om ‘herfstfoto’s’ te maken, dus dat heb ik natuurlijk ook even gedaan met mijn zussen.

Met mijn Engels gaat het ook goed. Ik kan gewoon vloeiend met iedereen meepraten alleen soms weet ik een woord niet. Dat is bijvoorbeeld als ik Scott help in de schuur en niet het woord weet voor kruiwagen of een soort gereedschap. Verder merk ik dus wel echt dat mijn Engels is verbeterd.

Ik vind het echt leuk om zussen te hebben.  Gister heeft Lilly bijvoorbeeld mijn haar geknipt en afgelopen weekend hebben we een hele herfstfotoshoot gedaan, zoals ik al zei. Als we een avond thuisblijven is dat gewoon gezellig, omdat je altijd je zussen hebt met wie je kan rondhangen. We zijn alleen niet vaak thuis. Ik ga vaak ‘s ochtends de deur uit voor school en kom ‘s avonds rond 10en pas weer thuis. We houden alledrie niet van thuiszitten dus we zorgen elke dag wel dat we iets te doen hebben.

Het wordt steeds kouder hier. ‘s Nachts is het soms al onder de 0 graden. Voor volgende week vrijdag staat er sneeuw op het weerbericht, dus daar ben ik heel benieuwd naar.

Volgend weekend vieren Lilly en Alana hun verjaardag in de schuur en die week erna gaan we een weekendje weg. Voorderest staan er heel veel hockeywedstrijden op de planning. Ik ben blij dat ik het een hele leuke sport vind om te kijken, anders had ik wel een probleem gehad :).

Ojaa als mensen zich geroepen voelen om chocoladekruidnoten op te sturen, heb ik daar natuurlijk geen problemen mee :). De eerste zak kwam in september al binnen en die is inmiddels op ;).

Ik spreek jullie snel weer :)

Veeeeel liefs Puck

Willem

Hoi Puck , ontzettend leuk om je belevenissen te lezen, fijn dat je het naar je zin hebt en nog veel plezier !!

Wil

Hoi Puck, zo heb je wel weer ff wat te vertellen 😆...
En zo blij dat je nu naar Je zin hebt. Veel plezier maar weer verder! Xxx

Tante aly

Als het nu wel lukt 🙈 probeer wel hoor om je iets te sturen, maar lukt telkens niet ..... hoe kan ik jou foto’s sturen ??

En oom Albert heeft jou ( volgens mij ) geld gestuurd voor mee ruimte of zo iets

Ben benieuwd als dit nu overkomt 😩

Conny

Wat een prachtige tijd! Plezier.

Frederiek

Jeetje Puck wát een herinneringen maak je! Ik zou graag ff bij je komen meekijken heerlijk.

Gister en vandaag ben je écht gemist! Maar in de harten was je erbij.

Geniet meid van deze heerlijke tijd.

X uit Poeldijk (voor een nachtjr☺️)