puckvermeer.reismee.nl

Week 5

Hallo Allemaal,

Er is weer een week voorbij. Deze week was best wel een normale week met weinig bijzondere dingen. Ik had elke dag school en twee voetbalwedstrijden. Na school vaak met vrienden afgesproken en een paar keer ergens wat gaan eten.

Dus ik heb besloten om maar wat kleine dingen te vertellen die zijn gebeurd.

• Vorige week zondag ging ik even boodschappen doen met Scott en Cathy. Ze vroegen of ik nog iets miste qua eten of drinken. Ik zei dat ik wel graag plakken kaas wilde voor op mijn brood. Nou dit hadden ze dus nog nooit gezien terwijl er een heel schap vol was met plakken kaas. Ze vinden het een hele uitvinding en gaan dit voortaan zelf ook altijd kopen. Wat een paar plakken kaas wel niet kunnen doen.

• Elke maandag en donderdag in de lunchpauze heb ik ‘leadership’. Ik moet dan iets leren aan kinderen uit groep 3. Je krijgt bijvoorbeeld 3 kinderen in je groepje en dan moet je ze leren om een bal te gooien en vangen en de volgende les een bal te slaan met een knuppel. Eerst moesten we ons voorstellen aan alle kinderen. Ik zei dat ik uit ‘the Netherlands’ kwam. Eén jongetje dacht dat ik zei dat ik uit ‘Neverland’ kwam en dat is dus blijkbaar een belangrijke wereld in Minecraft, een populair spel, en toen wilden alle jongens heel graag bij mij in het groepje. Er ontstond ruzie, omdat iedereen bij het meisje uit Neverland in de groep wilde.

• Het is grappig dat iedereen in Canada overgewicht heeft, behalve al mijn vriendinnen. Ik merk dat ik echt super ongezond eet, dus schrik niet over 5 maanden. Mijn gezicht zal wel veel boller zijn dan dat ie al was :).

• Iemand vroeg hoe het is om elke ochtend te moeten staan en luisteren naar het volkslied. Ik moet zeggen dat wij vaak te laat zijn voor het volkslied dus dat weet ik niet echt. Ik weet wel dat ze elke keer een andere versie hebben. Soms een Franse versie, soms een Engelse versie en soms zingt een vrouw en soms een man.

• Deze week waren er ‘intermurrails’. Dit is een soort spel in de kleine pauze. Deze week was het spel trefbal aan de beurt. Er waren zes teams van acht spelers en elke dag speelden er twee teams tegen elkaar. Ik zat natuurlijk ook in een team, maar we hebben helaas verloren. Ik gooide een paar keer raak en in tegenstelling tot mij in groep 4 die in het hoekje stond en dan ineens besefte dat ik als laatste overgebleven was en dan moest huilen , is dat een hele verbetering. Ik had iedereen wijsgemaakt dat ik het nog nooit gespeeld had dus ze vonden dat ik het heel goed deed. Leuk voordeeltje van een international zijn.

• Ik vind het raar om mezelf voor te stellen als Puck, omdat het een hele rare naam is hier. Alana heeft de naam Jean voor mij verzonnen. Als iemand vraagt hoe ik heet of mijn naam nodig heeft voor een bestelling bij Wendy’s bijvoorbeeld, zeg ik altijd Jean.

• In Nederland zeggen we op de dag van een wedstrijd vaak dat het matchday is en als je de beste speler bent , ben je player of the match. Ik zei tegen een meisje: It’s matchday! Ze moest echt heel hard lachen. Blijkbaar zeggen ze hier ‘game’ en is match een woord dat echt niemand gebruikt. Het is hier dus gameday en je bent player of the game.

Het is nu zondag. Ik heb vannacht bij Laura geslapen met Lilly, maar Scott kwam ons al vroeg halen. Ik heb toen even een dutje gedaan en nu schrijf ik dit blog. We gaan zo naar een footballwedstrijd. Kohl, het vriendje van Alana, speelt in het team en nog veel andere bekenden van school. Komende week staat er weer een normale week op de planning, maar volgend weekend is het thanksgiving dus daar ben ik wel benieuwd naar.

Ik zie jullie snel weer.

Puck

Tante aly

Zucht ...... zit ik een heeeeeeeeeeel lang verhaal in te typen , druk per ongeluk op de verkeerde knop 😫😫😫😫😫😫
Was bijna klaar 😝😝😝😝

Volgende x beter Puck

Dit was het laatste wat ik schreef, alvast gefeliciteerd voor morgen, met je grote broer 👍 en natuurlijk met de verjaardag van Joep
Veel liefs 😘

Jenny

Nee, kool (Kohl) is een lekker normale naam.......

Wil

Raar hè dat ze geen kaas eten😆
Is het wel lekkere kaas Jean?
Ze zijn wel gek op een spel om te doen.
Ben ook benieuwd naar Thanksgiving, veel plezier maar weer.
Xxx

Tante aly

Heb je iets geschreven maar weet niet als het goed binnen komt 🙈

Conny

Leuke verhalen, Puck, veel plezier!