puckvermeer.reismee.nl

De derde week

Hallo allemaal,

Ik denk dat iedereen het inmiddels al weet, maar ik heb het voetbalteam gehaald!!!!!

Ik ben hier inmiddels alweer drie weken! Vorige week zondag ben ik naar mijn eerste football wedstrijd geweest. Het team van de school speelde tegen een school verderop. Het was de ‘home opener’ wat eigenlijk gewoon betekent dat het de eerste thuiswedstrijd was. Iedereen pakte groot uit met groene kleding, schmink en spandoeken. Voor de wedstrijd gingen we naar Hanna om deze spandoeken te maken en onszelf groen te schminken :)

De wedstrijd zelf vond ik niet zo heel interessant. Ik snapte er maar weinig van en het spel ligt steeds stil. Mijn school heeft wel dik gewonnen gelukkig.

In de avond ben ik nog naar een hockeywedstrijd geweest. Na de wedstrijd gingen we met het gezin pizza maken. Ik dacht waarom moet dat met heel het gezin, maar ik had al snel door waarom dat was. Er ging heeeel veel op de pizza, dus er moest veel gesneden worden. Tomatensaus, salami, ham, worstjes, bacon, groene peper, champignon, gehakt, heel veel kaas, nog meer kaas, ui en kruiden. Ik heb echt nog nooit zo’n lekkere pizza op.

Maandag kwamen de lijsten van de teams op het bord te hangen. Ik was heeel blij toen ik mijn naam op de lijst zag staan. Na school ben ik met Alana naar de voetbalwedstrijd van de jongens geweest. Zoals ik al zei; Het draait hier erg om sport. Elke dag is er wel een wedstrijd van de school waar je naar toe kan. Na de wedstrijd ben ik met vrienden wat gaan eten.

Dinsdag ging ik met alle internationals van 3 scholen uit de buurt op kamp. We gingen met een gele schoolbus dus dat was wel heel leuk. Aan het begin moest iedereen zich voorstellen. Er waren wel 25 verschillende nationaliteiten aanwezig. Er was ook een Nederlands meisje met wie ik naar Canada ben gevlogen. Ik kon eindelijk weer even Nederlands praten. Het is heel gek om voor te stellen dat het zo fijn is om even Nederlands te praten. Ik denk dat er nog nooit een dag voorbij is gegaan dat ik geen Nederlands heb gepraat, maar nu was dat dus al 2,5 week geleden.

Het kamp lag naast een heeeeel mooi meer en we hebben ook gehiket door de bossen en dat was echt super mooi. Ik ben niet zo’n natuurfan, maar dit was echt wel heel bijzonder.

Het kamp was maar 1 nachtje, dus woensdag gingen we weer terug naar school.

Het was op woensdag ‘pink day’ op school. Ongeveer 50 jaar geleden werd een jongen op mijn school gepest, omdat hij een roze shirt droeg en dat was blijkbaar voor homo’s. Toen is er een groepje leerlingen opgestaan tegen dit pestgedrag en toen kwamen ze allemaal met een roze shirt naar school. Sindsdien is dat een traditie en veel andere scholen uit Canada en zelfs scholen in de V.S. hebben deze traditie overgenomen.       Heel de school had een roze shirt aan en er was een soort feestje op het schoolplein met hot dogs, popcorn, suikerspin en muziek.

Donderdag had ik mijn eerste voetbalwedstrijd en het ging heel goed. Ik moest eerst mijn soccertenue ophalen en ik heb nummer 10. (Nummer 14 was al ingepikt, sorry Cas) We hebben 3-1 gewonnen. Het was echt super leuk om weer te voetballen. We hebben een heel leuk team en ik heb gelijk weer wat vriendinnen er bij. Na de wedstrijd moest ik op school douchen, want in de avond was er een schoolfeest. Het feest had een graffiti thema. Iedereen had een wit shirt aan en met glow in the dark markers signeerden we elkaars shirt. Het was een leuk feestje, maar ik moet nog wel even wennen aan de countrymuziek die tussendoor wel is wordt gedraaid.

Vrijdag hadden we met mensen uit het examenjaar een feestje bij Marcie. Ze had een kampvuur gemaakt in haar achtertuin. Iedereen nam eigen stoelen, eten en drinken mee en het was echt heel gezellig. Na het feestje ben ik bij Laura blijven slapen.

Zaterdag ben ik naar een hockeywedstrijd geweest bij Acadia. Acadia is een universiteit in de buurt. Dit is hockey op een hoog niveau. Het was echt heel leuk om te zien. We zaten achter het glas. Soms beuken de hockeyspelers daar tegenaan. Eén keer beukte ze precies voor m’n neus tegen het glas en toen viel mn drinken om en ik schrok me de ******.  Achteraf was het wel lachen.

Na de wedstrijd ben ik met een paar meiden naar de campus van Acadia gegaan. De campus is ongeveer zo groot als Monster en er zijn verschillende gebouwen waar studenten wonen. Er zijn feestjes op verschillende plekken en iemand die daar studeert moet je naar binnen begeleiden. Je mag eigenlijk niet naar binnen als je daar niet studeert. Ik dacht dat ik eindelijk van het gezeur af was met ergens wel of niet binnenkomen. Gelukkig is het hier niet zo streng en als je iemand van de campus kent mag je al snel naar binnen. Na de feestjes bij Acadia, zijn we naar het huis van een van de ‘hockeyjongens’ geweest. De ‘hockeyjongens’ spelen hockey op hoog niveau. Ze spelen niet voor een high school, maar in een soort eredivisie voor hockey. Ze zijn hier naartoe gehaald, omdat ze zo goed zijn. Ze komen uit de V.S. of andere provincies van Canada. De jongens zitten allemaal in een gastgezin en gaan naar verschillende scholen in de buurt. Vijf van de jongens gaan naar mijn school en drie van de jongens zitten in mijn klas. Eén van de jongens had het huis voor zichzelf, want zijn hostmoeder was een weekend weg. We hebben daar dus nog even gezeten en dat was wel heel gezellig. Daarna ben ik weer bij Laura blijven slapen.

Dat was afgelopen week. Alana en Lilly hebben allebei een vriendje en die komen ‘s avonds vaak langs. We gaan dan vaak met z’n vijven even erop uit. Dat is altijd wel lachen. We gaan dan een stukje rijden of ergens eten halen.

Na school moet je met de schoolbus naar huis als je geen auto hebt. Ik heb het geluk dat Alana en Lilly kunnen rijden. Alana’s vriendje heeft een broertje en hij en zijn vrienden hebben nog geen auto. We brengen hun na school vaak thuis, zodat ze niet met de bus hoeven. Dat is altijd lachen. Er is altijd ruzie wie er voorin mag. We rijden dan ff rond, gaan ergens eten halen en dan hangen we nog ff in de auto.

Avondeten doen we hier niet op een vaste tijd en we zitten ook niet aan tafel. Iemand maakt eten en dan kan je eten waar en wanneer je wil. Het is een gezellig zooitje in huis. De honden lopen rond in huis en ik zit vaak onder de honden haren. Ik zou zelf nooit zo willen leven, maar voor 5 maanden is het wel grappig.

Ik kan het heel goed vinden met de opa en oma van de meiden. Als ik een tussenuur heb ga ik daar naartoe en dan krijg ik heel veel eten. Ze zijn superlief en wonen dichtbij school dus we gaan vaak langs.

Ik moet trouwens zelf de was doen. Er is hier 1 hele grote trommel waar je alle kleuren was tegelijk in kan gooien. Heel blij mee. Ik doe pas de was als al m’n ondergoed op is, eerder niet :) Gelukkig heb ik heel veel ondergoed meegenomen. (Jij zou om de drie dagen je was moeten doen Cas.)

Ik ben erachter gekomen dat het voetbalseizoen maar 3 maanden duurt. Daarna wordt het te koud. Waarschijnlijk ga ik na voetbal, basketball en volleyball spelen. Twee sporten waar ik heel slecht in ben, maar wel grappig om te doen denk ik.

(Dit waren even wat kleine random dingen. Anonieme bronnen hebben mij verteld dat mensen dat leuk vinden om te horen.)

Ik spreek jullie snel weer

Kus Puck

Wil

Hoi Puck,
wat heb je toch een druk program constant in de weer! En je verteld het allemaal zo leuk 😜...Wat een chaos in dat huishouden zeg😂🙈
Maar leuk dat je in dat voetbalteam zit (wist ik nog niet😁)
Ondanks dat je alleen maar engels praat, schrijf je gelukkig nog
heel goed Nederlands 😉
Ik kijk al weer uit naar je volgende belevingen!!! Heel veel plezier weer aankomende week.
Doei doei 😘

Jenny

Country music 😳

aad

Hey Puck,

tis dat iedereen mee kan lezen anders zou ik je even in het Engels mailen...

Leuk om te lezen en je foto's te zien.
Ik zal je een foto sturen van onze 'pinkday" tijdens de vierdaagse in Nijmegen. Goed initiatief trouwens van school.

Ik lees weinig over de jongens. Loopt er nog wat leuks rond? Hoop van niet want het is zéker NIET de bedoeling dat je daar wat leuks opdoet.

Dikke kus van mij xxx