puckvermeer.reismee.nl

Galajurken kopen

Hallo allemaal,

Het is nu zaterdagochtend. Vandaag staat er nog weinig op de planning. De meiden zijn aan het werk tot 14.00. Tot die tijd moet ik mezelf dus vermaken en dat vind ik wel lastig. Vooral omdat de zaterdag in Nederland mijn favoriete dag van de week is met vriendinnen en voetbal. Vanavond gaan we wel naar een feestje gelukkig dus daar heb ik veel zin in.

Orkaan Dorian heeft nog best wel veel schade aangericht. Zondag was de brandweer druk in de weer met alle bomen van de weg ruimen en schade proberen te fixen. Doordat er bomen op de stroomdraden zijn gevallen, hadden grote delen van Nova Scotia geen stroom. Wij hoorden ook bij deze groep. Gelukkig hebben wij een generator, dus het enige wat we niet konden doen was een warme douche nemen.

De minister van Nova Scotia heeft zondag vermeld dat alle publieke scholen in Nova Scotia maandag moesten sluiten. Er moest gecontroleerd worden of het voor de leerlingen veilig was om naar school te gaan. Ik had dus een extra vrije dag. Ik heb met Sofia, Julia en Alana afgesproken. We hebben geoefend voor de voetbal try out en zijn naar de bioscoop geweest. We gingen naar de film Good Boys en ik heb echt heel hard gelachen. Aanrader dus!!

Als je hier een normale popcorn besteld krijg je een zak zo groot als de jute zak waar Sinterklaas mee aankomt en met een kleine ice tea kan je ongeveer een week doen.

Ik was maandag ook nog even gaan hardlopen. Iedereen zei dat ik niet de berg af moest gaan, maar dat ik naar rechts moest gaan. Ik deed mijn oortjes in en ik zat zo in de podcast dat ik gelijk naar links de berg afging. Ik realiseerde me pas dat ik de verkeerde kant op was gegaan toen ik omkeerde en de berg weer op moest. Echt heel blij met mezelf. Man man man, dat was zwaar. Respect voor de mensen die de Tourmalet op rennen!

Maandagavond kregen we te horen dat de school nog een dag gesloten was. Julia, Sofia en ik waren hier niet per se heel blij mee, want we wilden graag naar school om mensen te zien en vrienden te maken. We hebben dinsdag veel gevoetbald en zijn uiteten gegaan bij ‘Boston Pizza’. Degene die denken dat ik hier een enorme pizza op heb moet ik helaas teleurstellen. Ik ben voor een pasta gegaan. De porties waren wederom enorm, maar gelukkig is het hier heel normaal om de rest mee naar huis te nemen. Toen de rekening op tafel kwam was ik bang dat ik te weinig fooi zou geven. Ik zat maar te rekenen en te rekenen en toen we het restaurant uitliepen vroeg Sandy; Waarom gaf je zo veel fooi?’ Had ik dus blijkbaar 50% fooi gegeven. Nu snap ik waarom de bediening zo vriendelijk vroeg of ik nog een keer terugkwam.

Toen ik dinsdagavond thuis kwam hadden we eindelijk onze stroom weer terug. Heel blij mee!

Woensdag was er gelukkig weer school. Ik heb kunnen regelen dat ik het D-blok nu vrij heb. Dat betekent dat ik elke dag een les minder heb. Op sommige dagen kan ik dus uitslapen, op sommige dagen kan ik eerder weg en soms heb ik een tussenuur. Alana en Lilly hebben hetzelfde uur vrij dus vandaar :). Ik heb in plaats van dat uur ‘Leadership’. Dit betekent dat je op sommige dagen in de pauze met kleine kinderen moet spelen. Dat doe ik natuurlijk graag voor een extra uur vrij.

Woensdag en donderdag waren er weer voetbal try outs. Ik heb mijn uiterste best gedaan en ik hoor maandag of ik het team heb gehaald. Hier ben ik echt zenuwachtig voor. Donderdag heb ik me ook aangemeld voor de jaarboekcommissie. Dit was ik helemaal niet van plan, maar al m’n vriendinnen zitten erbij. Blijkt dus dat je gratis naar alle sportwedstrijden mag om foto’s te maken en verslag te doen. Mijn taak is om alle internationals op de foto te krijgen dus dat valt gelukkig wel mee.

Vrijdag was ‘Gator Green Day’ op school. Groen is de kleur van de school en de mascotte is een aligator. Iedereen was verkleed in groen en de school was helemaal versierd. Ik had groene schmink overal. In de pauze was er een stoelendans en ik moet zeggen dat ik best ver ben gekomen.

Vrijdag na school ging ik iets doen wat ik nooit meer ga vergeten. We gingen met 4 meiden naar de stad om een ‘promdress’ te shoppen. Prom is hier een heeeeel groot ding. Prom is het eindgala van de school, voor alle mensen die geslaagd zijn. Even voor de duidelijkheid; Prom is over 9 maanden en de haar/make-up/nagel - afspraken zijn nu al geboekt. Vrijdag zijn de eerste meiden dus ook al gaan kijken voor een jurk. De ‘promdress’ is dus heeel belangrijk voor de meiden. Als het eindgala is ben ik alweer thuis dus ik ging mee voor de lol en om mijn mening te geven. We zijn naar twee winkels geweest en er zijn in totaal wel 30 jurken gepast. 1 van de meiden moest zelfs huilen toen ze haar jurk gevonden had en iedereen ging klappen. De jurken zijn tussen de 600 en 1000 dollar. Dat is ongeveer tussen de 400 en 700 euro. Er zijn ook wel jurken van 200 dollar, maar die zijn volgens de meiden veeeel te goedkoop! Een schande als je daar in loopt. Hele bizarre ervaring, allemaal voor een jurk voor je eindgala. Ik heb maar geen foto’s laten zien van mijn eindgala. De jurk die ik toen aanhad heb ik hier in Canada ook al aangehad op een normale schooldag.

In 9 maanden kan er veel gebeuren met je gewicht dus er zijn nog twee andere pasmomenten de komende maanden om zeker te weten dat de jurk goed zit.

Ojaa, ik heb voor de grap ook een jurk gepast. Ik pakte de jurk met de allergrootste rok en volgens mij had ik ook gelijk de allerlelijkste jurk te pakken. In deze jurk lijk ik op een Aliexpress versie van Assepoester. Als het lukt met de wifi voeg ik een foto toe.

Morgen is er een footballwedstrijd van het team van de school. Het is de eerste thuiswedstrijd en ze spelen tegen een school vlakbij dus iedereen gaat er naartoe. Schoolspirit is hier heel belangrijk dus vanmiddag gaan we spandoeken maken en schmink kopen.

Ik laat jullie weten of ik het voetbalteam heb gehaald (nu echt).

See ya

Puck

PS. Ik ga nu dit verhaal proberen te posten, maar de wifi thuis is heel slecht. Het kan dus zijn dat ik het later pas post als ik goede wifi heb bijv. op school.

Frederiek van Dijk

Hey Puck,

Wat heerlijk om mee te lezen!!! Je schrijft dat je je weekeinden thuis mist, herkenbaar van mijn buitenland stage TOTDAT je zoveel nieuwe vrienden hebt gemaakt dat je teveel feest viert😉

Ik ga voor je duimen dat je in het team komt.

Geniet van alles.
X frederiek

Jenny

Ik hoop dat je de foto mee je Disney prom jurk kunt posten. So sweet 😍😍

Wil

Hoi Puck, wij hebben vanavond met tante Saar& Ome René wat gegeten toen zei Saar het van het weekend 😔
Maar verder maak je weer zoveel mee,dat je dat wel vergeet!
Best aardig wat geld voor een gala jurk!
Ik hoop dat je in het voetbalteam komt!!! En die internationals krijg jij wel op de foto😉...meid en dan hardlopen wat een dingetje, ben je niet bang de weg kwijt te raken🙈
Zou niks voor mij zijn 🤣

En dat die orkaan zo dichtbij was wist ik niet,wel spannend denk!

Ik ben benieuwd wat je volgende week weer beleefd hebt

Puck,
Hou je haaks😘