puckvermeer.reismee.nl

Eerste schooldag

Hallo Allemaal,

Jaja, ik heb de orkaan overleeft. Ik zal er straks meer over vertellen.

Dinsdag heb ik gepint en dat is gelukkig gelukt! Ik kan alleen geld opnemen bij de bank en dan overal met cash betalen. Tot nu toe gaat dat gelukkig goed. Ik heb gelijk schoolspullen ingeslagen. Er was een hele grote parkeerplaats met allemaal winkels er omheen. We moesten in een paar van deze winkels zijn, maar als we in 1 winkel geweest waren gingen we eerst naar de truck om een stuk verder te rijden op de parkeerplaats zodat we niet hoefde te lopen. Ik ben in een winkel geweest met zoveel halloweensnoep dat is niet normaal. Halloween schijnt hier een heel ding te zijn dus daar ben ik wel heel benieuwd naar. Ik ben voor het eerst in de Wallmart geweest en dat is gewoon zo’n grote winkel met letterlijk alles! Heel bizar om te zien!

Verder heb ik ervaren hoe het is om zussen te hebben :) Ze hebben mijn wimpers en wenkbrauwen gedaan en voor een feestje zorgen zij dat ik er normaal uitzie. De kleding die naar feestjes wordt gedragen is hier wel heel anders. Als ik een jurkje aan doe, zeggen ze; Nee, veel te overdreven. Het is hier normaal om een legging te dragen met een leuk topje erop. Mij zul je niet snel in een legging zien, maar wie weet wat er in de toekomst gaat gebeuren. Trouwens, dit is niet zomaar een legging. Alle meiden hebben er 1 of meerdere en deze leggings kosten rond de  €70.

Woensdag was de introductiedag voor internationals. We hebben elkaar leren kennen en we mochten vakken kiezen. Ik heb gekozen:

A - Rechten, omdat Lilly en Alana dit vak hebben en er niet echt andere leuke vakken waren in het A-blok.

B - Wiskunde en ik heb de vorm; Math at Work. Dit schijnt de makkelijkste te zijn en internationals hebben blijkbaar altijd moeite met wiskunde.

C - Engels. Er wordt aangeraden om Engels te nemen als international.

D - Drama, dit was zodat ik even geen leervak had.

Het schoolsysteem werkt zo; Je hebt iedere dag deze 4 vakken. Op de 1e dag van school heb je de volgorde ABCD en dan de tweede dag van school BCDA enzovoort. De lessen duren 1u en 20min, dus dat is wel heel lang in vergelijking met de 50 minuutjes op Gasthuislaan. Je hebt eerst twee lessen en dan een pauze. Na de pauze heb je les en dan lunchpauze en dan nog 1 les.

Woensdagavond zijn we met een groep meiden gaan eten bij NakedCrepe. Je raadt het al, hier kan je crêpes eten. Als hoofdgerecht kon je echt hele rare dingen op je crêpe nemen, zoals aardappel en groente. Dat zag ik mezelf nog niet echt eten op een crêpe dus heb ik een toetje genomen: een crêpe apple crumble. Gelukkig namen meer meiden een toetje als hoofdgerecht.

Donderdag was de eerste echte schooldag. De lessen waren leuk en gelukkig goed te volgen in het engels. Ik snap alleen echt helemaal niks van wiskunde. Dat komt omdat ze dingen behandelen die ik nog nooit gezien heb dus ik weet niet hoe ik dat ooit ga redden. Gelukkig hoef ik geen 1 vak te halen, omdat ik in Nederland al geslaagd ben dus dat scheelt.

In de pauze gaan veel mensen naar hun auto om een beetje te chillen op de parkeerplaats en in de grote pauze gaat bijna iedereen wel ergens heen met de auto bijv. McDonald’s of Wendy’s. Dit doen vooral de laatste jaars studenten. Er werd taart uitgedeeld, omdat het de eerste schooldag was.

Ik ben al drie keer verdwaald in de school, ook echt een leuke ervaring is dat.

Ojaa elke ochtend beginnen we dus echt met het Canadese volkslied. Het is alleen de melodie en niemand zingt mee. Je moet gaan staan en petten en capuchon af. Ik vind het tot nu toe heel leuk op school. Door Lilly en Alana ken ik al heel veel mensen dus dat helpt ook mee.

Donderdag was Scott jarig en dat hebben we gevierd met een grote ijstaart. Echt mega lekker.

Vrijdag ging ik weer naar school en in de

pauze was er een slushpuppy wedstrijd. Je moest je slushpuppy zo snel mogelijk opdrinken. Dit was echt super moeilijk. 1 jongen gooide alles naar binnen en had na 1 minuut de wedstrijd gewonnen. De rest van de bekers waren toen allemaal nog vol. Na school was de voetbal try out. Een soort voetbaltraining om te laten zien hoe goed je ben zodat ze kunnen bepalen of je in het team komt of niet. Nou ik heb m’n uiterste best gedaan, maar het niveau ligt hoog. Ik hou er alvast rekening mee dat ik het team niet haal. Dinsdag is er nog een training en daarna horen we wie het team niet haalt. Waarschijnlijk wordt er ook nog een tweede team opgericht waar iedereen die het niet haalde in komt dus ik hoop heel erg dat ik daar kan spelen als ik het niet haal.

Vrijdagavond hadden we een feestje bij Laura. Zij heeft een hele grote kelder en ze had ongeveer 25 mensen uitgenodigd. Veel mensen van school, maar ook van andere scholen. Dit was heel gezellig en gelukkig draaien ze veel nummers die ik ken. Lilly Alana en ik bleven slapen bij Laura dus ik heb mijn eerste sleepover ook alweer gehad!

Zaterdag moesten we optijd thuis zijn in de ochtend, vanwege orkaan Dorian. We moesten heel de zaterdag binnen blijven. Alana en ik hebben een heel seizoen van een netflixserie gekeken. Het was best wel een saaie dag en al mijn vriendinnen uit NL waren bij een groot feest Senc Senc Senc dus daar dacht ik veel over na. Het was niet echt een leuke dag. De wifi en de tv vielen af en toe uit. De stroom is ook uitgevallen en krijgen we waarschijnlijk dinsdag pas terug. Gelukkig hebben wij een generator dus wel stroom. In de avond hebben we nog een bordspel gedaan dat erg lijkt op mens erger je niet.

Ik heb wel gemerkt dat de orkaan Nova Scotia voorbij ging. Het waaide en regende echt super hard. Heel de dag stond het nieuws aan en hoe later het werd hoe meer nieuwsberichten over omgevallen bomen, neergestorte kranen en overspoelde huizen. Er zaten 330.000 mensen zonder stroom. Weer een hele ervaring erbij.

Het is nu zondagochtend en ik ga zo even vragen wat de plannen voor vandaag zijn. Ik heb hier echt zin in school, dat is ook iets nieuws :)

I’ll keep you posted

Puck

Esther

Vandaag je verhalen gelezen klinkt allemaal erg leuk Puck.
Geniet ervan xx